Élet- és ételöröm, a SlowFood dícsérete

Minden ami az olasz konyhához tartozik, örömök, bánatok, boldogság, ragyogás, nevetés és sok-sok érzelem.... És persze receptek első -és másodkézből, az olasz nagyitól, saját olasz konyhámból és olasz barátainktól.

Friss topikok

Salento-i "miteszünk"

2013.08.24. 18:26 AdWo

Mondhatnám azt, hogy Pugliába, vagyis az olasz csizma sarkára, pontosabban annak is a legdélibb részére, Salento-ba a régiókat bemutató rovatunk kedvéért mentem el, de hát nem így van. Egyszerű vakációt töltöttem ezen a csodálatos helyen és az az igazság, hogy már be is foglaltam a szállást a jövő évre is. (Vártam, hogy majd egy kicsit bolondnak néznek, de nem így volt. A "menő" hotelek januárban megtelnek, a jó ár-érték arányú Bed & Breakfast-eknek pedig évről évre nagyjából azonos a vendégkörük. Csak nagyjából, mert a válság azért itt is érződik. Kicsit.)

A kiindulási pont egy Trepuzzi nevű városka volt, röviden por, hamu, egy templom, egy sütöde és rengeteg kedves ember. Nagy előnye, hogy félúton található az Adriai és a Jón tenger között, tehát igazi salentói módra, minden reggel az alapján dönthettük el a fürdőzés célállomását, hogy honnan és milyen szél fújt. Ha nyugatnak indultunk, ezt kaptuk:

sant isidoro

Ha pedig Keletnek indultunk, ez várt ránk:

mare piscina2

A választás tehát igen nehéz volt és mindennapos diszkusszió lett belőle. A puglia-i tengerpart előnye, hogy a kiépített és szezonban elég borsos árú (27 euró 2 ágy és a napernyő egy napra) strandok mellett szinte mindenhol találunk szabadstrandot, ahová nyugodtan letehetjük a napernyőnket és a törölközőinket vagy napágyakat.

Kellemes meglepetés éri a pénztárcánkat ebédnél/vacsoránál is. Nagyjából fele annyiba kerül itt étkezni, mint a Balatonparton. És a minőségről ne is beszéljünk. Friss hal mindenütt. A tészták is frissen készülnek, mármint nem frissen főtt (ez evidens), hanem frissen gyúrt. Az idős nénikék készítik a városkákban az udvaron.

pulizia ricci mareTengeri sün készül - tisztul a strandon

ricci mareJó étvágyat, így fogyasztandó:-)

orecÉs hát a helyi klasszikus, a híres-neves orecchiette, vagyis "fülecskék" paradicsommal, bazsalikommal és bivalymozzarellával

A puglia-i konyha amúgy nem annyira mediterrán, mint amenyira azt vártam volna, Az igazság az, hogy az első este beleadtam apait-anyait és kikértem a helyi specialitásokat. Ez volt a menüm, a nevüket ne kérdezzétek....

Előételek:

Mandarin nagyságú húsgombócok á la natúr (6 db 2 főre)

Mandarin nagyságú húsgombócok fűszeres-paradicsomos szószban (6 db 2 főre)

Eredmény: jóllakottság

Első fogás:

Házi készítésű (tehát jó vastag..) spagetti paradicsomos-pikáns ricottás szószban

Eredmény: Kezdődő rosszullét

Második fogás:

Sült kolbászkák májból és egyéb könnyű malacbelsőségekből

Főtt "mindent-bele" kolbászszerűségek

Eredmény: előrehaladott rosszullét

A bor remek volt....

A szálláshelyünkkel viszont maximálisan elégedettek lehettünk. A vendéglátó család (itt ez Bed & Breakfast- ekben így szokás..) minden reggel frissen sült tortával várt minket a reggelinél, az ehhez passzoló szintén frissen és általuk főzött lekvárral. Ezt nehezen tudnám leírni, szinte vártam a reggeleket....

torta bb

A legnagyobb sikert nálam egy kókuszos, grízes süti aratta, ennek a receptjét várom is tőlük és átadom Nektek, amint megvan. A lekvárok elkészítése sajnos elsősorban gyümölcs-függő, abból pedig sajnos nálam nem terem megfelelő.... Ha kedvetek támad hozzá, itt keressétek a Diciocia családot www.bbvilladellepalme.it, csúcsszezonban két fő 60 eurót fizet naponta, reggelivel, ágyneművel, mindennapos takarítással, tusfürdővel, samponnal és légkondival (ami egyébként fölösleges, az állandóan fújdogáló kellemes szélnek köszönhetően). Tökéletes gyerekekkel is, óriási és zárt a kert, vannak kutyák-cicák, olajfaliget függőággyal és barbecue.

A gasztro élményeknél maradva a későbbiekben nem rizikóztam tovább a helyi jellegzetességekkel. Áttértünk a klasszikusokra és nem tévedtünk. 800 km tengeri partszakasszal halakban Puglia viszi a prímet.

spagetti2

Legközelebb a receptek! Szép nyarat Mindenkinek (már akinek még maradt..)

Szólj hozzá!

Címkék: orecchiette tengeri sün Puglia Otranto Salento

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.